O mně

Rubriku Ptejte se Vojty jsem začal psát v roce 2006 pro českou edici britského magazínu Autocar. Převzal jsem jí po odchodu Honzy Koubka, kterého dnes nejspíše znáte z Meziplynu, a udržoval jsem jí zprvu s týdenní a následně měsíční periodicitou až do konce české edice Autocaru v roce 2012. Ptejte se Vojty tak „přežilo“ svůj anglický předobraz, Ask Goodwin, o zhruba dva roky.

Stejně jako Colin Goodwin jsem se ke stejnému formátu vrátil i na dalších místech. Zatímco Colin pokračoval do magazínu evo a následně na The Intercooler, já jsem si Ptejte se Vojty odnesl do vlastního magazínu Autíčkář. Ten jsem ale v roce 2019 předal redakčním kolegům a Ptejte se Vojty tak zaniklo podruhé.

Dnes píšu o autech do technologického magazínu Wired a obnovení Ptejte se Vojty jako samostatného projektu je pro mě příjemnou možností vrátit se k čistě autařským textům a otázkám. Můžu se tak zase jednou zabývat nejen budoucností automobilového průmyslu, ale také se hrabat v zákoutích jeho minulosti a nebo prostě jen řešit každodenní otázky běžného petrolheada, jako „co si mám koupit za další káru“?

Stejně jako na Autíčkáři je dnešní podoba Ptejte se Vojty trochu jiná než autocarovský originál. Tisková stránka s typicky třemi až sedmi otázkami a odpověďmi neskýtala příliš prostoru se rozepsat – vlastně to byl takový Twitterový formát v dobách, kdy byl Twitter ještě v plenkách. Na webu se vám pokouším odpovídat obšířneji, ať už si zrovna vybíráte příští rodinný automobil, ptáte se, jestli Tesla zkrachuje nebo naopak ovládne svět aut, či řešíte rozdíl mezi small blockem a big blockem.

Někdy ale ani to nestačí. Potřebujete odpověď delší, důkladnější, více na míru – a nebo se o ní nechcete dělit. V takovém případě klikněte na sekci Konzultace.